Bal kabağının Faydaları Nelerdir?


Bağışıklık sisteminin sağlıklı olması için vazgeçilmez  besinlerden olan bal kabağı her ne kadar çoğumuz tarafından sebze olarak bilinse de aslında bir meyvedir.

Bal kabağı demir, protein, fosfor, magnezyum, potasyum, sodyum ve kalsiyum açısından son derece zengindir.

Bal kabağının Faydaları

⦁ Beynimiz ve göz sağlığımız açısından çok çok önemli bir besin olan bal kabağı antioksidan özelliği ile cildi ve kalbi korurken güneşten gelen ultraviyole ışınların zararlı etkilerini ortadan kaldırır.
⦁ Şekerli bir yiyecek olmasına rağmen kalori ve yağ oranı açısından düşük olması sebebiyle tokluk hissi veren bal kabağı zayıflama diyetlerinde tercih edilir.
⦁ Antioksidan özellikler gösteren bal kabağı alzhemiera ve erken yaşlanmaya karşı koruyucu bir etkiye sahiptir.
⦁ Karoten içeriğinin yüksek olması sebebiyle mide ve prostat başta olmak üzere kansere karşı koruyucu bir maddedir.
⦁ Adeta bir sünger gibi gıdalarla alınan toksinlerin ve yağların bir kısmını emerek kolestrolün düşmesine yardımcı olur.
⦁ Çocuklarda kemik gelişimi üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.
⦁ Demir barındırmasından dolayı kansızlığa karşı faydalıdır.
⦁ Kabızlık oluşumunu önleyici bir özelliğe sahiptir.

Bal kabağı Nasıl Tüketilmelidir?

Marketlerde ya da pazarlarda soyulmuş ve doğranmış olarak hazır biçimde karşımıza çıkan balkabağının besin değerlerinin kaybolmamasını istiyorsak mutlaka soyulmamış ve parçalanmamış olarak almayı tercih edelim. Ayrıca rengi koyu turuncu ve parlak olan balkabağı hem kolay pişirilir hem de diğerlerine göre çok daha tatlı olur.

Balkabağını tatlı, reçel, kek, çorba ve daha başka şekillerde değerlendirebilirsiniz.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.