Çocuklarda Beslenme Önerileri


KALSİYUM
Çocuklarda beslenme kesinlikle ihmal edilmemesi ve üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Optimal büyümenin yakalanabilmesi ve kalsiyum eksikliğine bağlı olarak ilerleyen sıhhat meseleleri yaşanmaması için kalsiyum kullanımına de özen edilmelidir. Çocukluk çağında günlük 800 miligram kalsiyum alması gereklidir.

YUMURTA
Kolin maddesi sahibi olan yumurta ise haftada üç kez tüketilmelidir. Örneğin mühim bir protein kaynağı olan yumurta çocuğun zihnini açarak derslerinde daha etkin olmasını gerçekleştiriyor. Et tüketimi olmadığında süt ve ürünleri ile yumurta tüketmenin öneminin daha da artıyor.

ANNE BABALARA ÖNERİLER
Çocuğu sofraya oturtmadan evvel biraz oyun oynayarak keyfi yerine getirilebilir. Çocukları bilgisayarda öylesine oyunlar oynaması için bırakma yerine ona eğitici ve öğretici oyunlar bulup bunlarla oynamasını edinebilirsiniz. Kola vs kafeinli içecekler veyahut hazır meyve suları hiçbir besin sayısal değeri taşımadıkları vs gereksiz kaloriye sebep oluyorlar. Dolayısıyla ara öğünlerde şunlar yerine ayran veyahut komposto vs içecekleri tercih edin. Kurubaklagillerde sadece ana öğünlerde faydalanmak yerine; humus şeklinde hazırladığınız kurubaklagil harcını dilerseniz ekmek üzerine sürerek çocuğunuz için keyifli bir atıştırmalık seçenek geliştirebilirsiniz.

DİKKAT BOZUKLUĞU
Dikkat kusuru bozukluğu olan öğrencilerin ödev yapmada da zorlukları bulunuyor. Çocuklarda odaklanma problemi ile birlikte alakalı problemlerin çözümünde çocuğun yaş aralığı baz alınarak geliştirilen metodları uygulamak tesirli neticeler verebilmektedir. Zihinsel aktiviteler ile birlikte özen meseleyi azaltılabileceği gibi; çocuklarda beslenme ve uyku sistemin sağlanması ile birlikte stres etkeninin azaltılması da epeyce mühimdir. Çocuğun eğlenceli bulduğu ve oynamaktan beğeni aldığı oyunlar ile birlikte de çocukların dikkat dağınıklığı problemi giderilebilmektedir.

ÇOCUKLAR KONUSUNDA HASSAS OLMAK GEREKİR
Çocuğunuzla karşılıklı konuşmaya başlayıp onu rahatsız eden şeyle uğraşarak daha başarılı hissetmesini sağlaması hususunda yardımcı olabilirsiniz. Çocukların okul yakınlarında açıkta satılan gıdaları almamaları hususunda hiç kuşkusuz uyarılmaları gerekir. Ev içerisinde günlük yapmaları gereken işler hususunda sorumluluk alabilmek istemezler.

BESİNLERİN İÇİNDEKİLER
Fast food besinlerin içerisinde fazlaca yer alan trans ve doymuş yağın aşırı kullanımı içeriğindeki trans yağlar sebebiyle öğrenme ve hafızaya yardımcı olan epeyce sayıdaki moleküle ve beyin hücrelerinde olumsuz tesir yaratıyor. Miyelin gelişimini olumlu biçimde etkileyen faktörler de anne sütünün içerisinde yer almaktadır.

YAĞ İÇEREN BESİNLER
Günde bir buçuk litre su ve magnezyum sahibi olan bitter çikolata da tüketilmelidir. Tahıl kullanımı yüksek bir diyet ve avokado vb orta zincirli yağ asidi sahibi olan yiyecekler kalp rahatsızlığı tehlikesini azaltarak kötü kolesterolü düşürebilir. Yapay gıda boyası sahibi olan yiyecekler çocuklarda hiperaktiviteyi arttırabilir. Balık tüketmediğinizde günde 2 porsiyon omega 3 yağları sahibi olan gıdaları tüketin.

VİTAMİNLER ÇOK ÖNEMLİ
Bezelye B1 ve B3 vitaminleri açısından varlıklı olması sebebiyle haftada bir kez tüketilmelidir. Dikkat artırmak için B vitamini ve demir seviyesine itina edilmesi gerekenlerdir. İçerdiği E vitamini hücrelerin yenilenmesini sağlayarak beyni genç tutuyor. Patlamış mısır ve kepekli buğday vs kepekli tahıllar diyet lifi ve E vitaminine de katkıda yer alır. Gerektiğinde vitamin desteği ise hekim kontrolünde sağlanmalıdır. B1 ve B12 vitaminleri ağrı ve yorgunluk giderici özelliğe sahiptir. Aşırı C ve E vitamini alımının ise bedende pre kanserojen madde üretimini artırdığı ileri sürülmektedir. D vitamini kusuru çocuklarda kemik gelişimini olumsuz etkileyen ve raşitizm vb hastalıklara meydan veren bir etkendir.

Düzenli ve dengeli bir kahvaltı ise büyümeyi destekleyen yeterli kalorinin ve hastalıkları engel olan çeşitli vitamin ile birlikte minerallerin alımını gerçekleştiriyor. İçerisinde yer alan antioksidan ve C vitamini vasıtası ile kanser hastalıklarına karşı koruyucu tesire sahiptir. C vitamini bağışıklı sistemini destekleyen bir vitamin olması ve bedende depolanamaması sebebiyle süreğen alması gereken bir besin öğesidir. Vücutta yeteri miktarda yer alan C vitamini barsaklarda demir minerali emilimini arttırma özelliğindedir.

KAHVALTI ATLANMAMALI
Çocukların her sabah düzenli aralarla kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalarına itina gösterilmelidir. Değişik bir kahvaltı alternatifi olarak süt yahut yoğurt içine yulaf ezmesi vs kahvaltılık tahıllardan da yararlanabilirsiniz.

TÜKETİLEN BESİNLERE DİKKAT!
Öğlen yemeği verilemiyorsa çocuklarda beslenme çantasını da lüzumlu en sağlıklı besinler grubundaki gıdalardan seçerek hazırlayabilirsiniz. Tükettiği gıdaların detaylı bir biçimde besin günlüğüne kaydedilmesi tanısal prosese yardımcı olabilmektedir.

ALERJİK BESİNLERDEN KAÇINILMALI
Bebeğinize vereceğiniz ek besinlerin alerjik besinler olmaması epeyce mühimdir. Kişinin alerjik olup olmaması hem kalıtsal hatta bölgesel faktörlere bağlıdır. Ailesinde alerji hikayesi olan bir bireyin alerjik olma mümkünlülüğü bunun gibi bir hikayesi olmayana göre epeyce daha çoktur.

ÇOCUĞUNUZUN SAĞLIĞINA DİKKAT ETMELİSİNİZ
Tehlike meydana getiren hal ise çocuğunuzun fazla zaman aç kalması. Besin tercihleri vücutlarının sıhhatli ve kuvvetli olarak büyümesine yardımcı olmasının yanı sıra çocuğunuzun saç sağlığını da etkiler.

ÇOCUKLAR
Elektronik ortamda itina süreleri düşen çocuklar okuldaki dersleri veyahut arkadaşları ile birlikte oynadıkları oyunlar vb itina gerektiren aktivitelerde yeterince verim sağlayamıyor. Özellikle 1 2 yaş aralarındaki çocuklarda daha sık görülür. Aileler çocuklarıyla ne hissettikleri hususunda konuşmalarını sağlayarak hislerini dile getirmelerine yardımcı olabilirler. Okul çağında çocukların eğitim başarılı olmasını düşüren bir başka sebep de demir eksikliğidir. Demir tedavisi alan çocuklarda gereksiz çinko tüketimi ise demir emilimini azaltarak tedaviyi geciktirmektedir. Gelişme çağındaki çocukların enerji gereksinimleri iri.

Okulların açılmasıyla birlikte kantinlerde satılan fast food yiyecekler ve gazlı içecekler velileri obeziteyle alakalı olarak çocukları hususunda daha çok endişelendiriyor. Sağlıklı nesillerin yetişmesini sağlamak ve çocukları geleceğe daha başarılı hazırlamak için çocuklarda obeziteyle mücadele koşul. İştahı olmayan çocuklara zorla yemek yedirmek sağlıklarını rizikoya atmaktan başka bişi değil.

ÇOCUKLARDA BESLENME
Demirden yeterli bir beslenme düzeninin olmaması demir eksikliğine bağlı anemiye neden olabilmektedir. Örneğin 2 3 adet ceviz ya da 10 – 15 adet badem yemesi yeterli gelecektir. Çocuğumuzun yeterli ve dengeli bir biçimde yemek alıp almadığını kavrayabilmek için okuldaki aylık yemek listelerini gözden geçirin. Hayatın ilk altı ayı içersinde anne sütü tek başına yeterlidir.

DOKTORLAR TARAFINDAN TAVSİYE EDİLEN TEDAVİLER
Grip aşısı da profesyonel tarafından lüzumlu görülüyorsa çoğalan dozlar durumunda ve ilgiyle uygulanabilir. Deri testleri kullanılması ve yorumu hususi eğitim gerektirdiğinden diğer doktorlar tarafından değil alerji eksperleri tarafından gerçekleştirilir.

KONTROLLER
Çevre kontrolü çok defa ev tozu akarlarına karşı yapılmaktadır. Bağırsak dışında yol açtığı şikayetler başka hastalıkların belirtileriyle benzerlik sunmuş olduğu için tanı genelde gecikiyor.

SAĞLIK AÇISINDAN ÖNEMLİ
Avokado yağlı olmasına karşın sıhhatli kan dolaşımına yardımcı olan tek doymamış yağdır. Meyveli kekler yaparak sıhhatli biçimde tatlı tüketmesini sağlayın. Yaş gruplarına göre çocuklarda beslenme konulu seminerler ile birlikte eğitimler destek verilmektedir. Çocuğunuzun saçlarının sıhhatli ve kuvvetli bir biçimde uzaması için iyi bir saç bakımı oldukça mühimdir.

OLMASI GEREKENLER
Çocuğunuzun daha başarılı itina ve konsantrasyon oranına sahip olmasına yardımcı olmak için yapabileceğiniz bir dizi öneriler bulunmakta. Bebeğinizin bağışıklık düzeneğinin şu anda tam anlamıyla gelişmemiş olması tek bakteriyle bile hastalanmasına sebep olabilmektedir.

GÜNLÜK İHTİYAÇLAR
Erkekler günlük 10 mg ve kadınlar ise günlük 18 mg demire ihtiyaç duyuyor. İşin içine biraz da eğlence kattığınızda günlük rutin programınızda yer oynuyacak ve çocuğunuzla birlikte keyif alacağınız süper bir etkinlik olacak demektir.

GEREKSİZ ALIŞKANLIKLAR
Dikkatli yürütülmeyen işlemlerin neticesinde hatalı tanı konması ile birlikte hastalara gereksiz diyet programı yahut hayatlarının rizikoya edilmesi söz hususu olacaktır. Hastalara hatalı tanı konulup gereksiz yere besin kısıtlaması gerçekleştirmek çocuklarda beslenme bozukluğuna yol açabilir.

ÇOCUĞUNUZU ZORLAMAYIN
Sofraya oturmadan evvel çocuğunuzla oyun oynayın ve onu neşelendirin. Süt içmek istemeyen çocuğunuz için sütlaç yahut muhallebi yapabilirsiniz.

ÇOCUĞUNUZUN İŞTAHLA YEMESİ
Meyveler yemesi için teşvik edilmeli ve böylece görebileceği bir yerde bulundurulmalıdır. Çocuğunuz sık ve az yemek yemeye alışmışsa verimsiz beslenmiyor aksine dilediği zaman yemek yemesi olumlu bir davranış olarak görülüyor. Aile büyüklerinin iştahla yemek yemesi çocuğu da teşvik edecektir. Çocuklarda iştah arttıran yollar vasıtası ile onu sevmediği yiyeceklere de alıştırın. Hünnabın dinlendirici tesiri vasıtası ile yatmadan evvel bir fincan hünnap çayı içerek rahat bir gece uykusu çekebilirsiniz.

ÇOCUKLARDA DİKKATİ GELİŞTİRMEK
Yap bozlar ise konsantrasyon ve dikkati geliştirir. Kendinizi ne dek oldukça dikkatinizi toplamaya zorlarsanız o dek oldukça dikkatinizi toplayamadığınızı görürsünüz. Okulun başlamasıyla birlikte öğrenmeye yönelik ilginin azlığı da dikkati çeker. Bir dakika sonra resim kapatılır ve çocuktan hatırladığı kadarıyla çizmesi istenir. Beş dakikanın sonunda çocuktan okuduklarından anlatması istenir. Birtakım alıştırmaları birlikte yapabilirsiniz. Konuların ağırlaşmasıyla birlikte ders başarısızlıkları yaşanmaya başlanır.

KAN ŞEKERİ
Kahvaltı yapılmadan güne başlamak hipoglisemi diye tanımladığımız kan şekeri düşüklüğüne neden olacaktır. Hızla yükselen kan şekeri daha peşinden süratle düşerek tekrar acıkmayı da tetikliyor.

VERİLEN TAVSİYELERE DİKKAT
Çocuğa yemek için verilen sürenin kısa tutulması iştahsızlık nedeni olabilmektedir. Size verilen tavsiyeleri önemsememeyi ve tutarsız davranışlarınızı maalesef zararla ödeyeceksiniz. Sağlık Bakanlığı tarafından Okul Çağı Çocuklarda Beslenme başlıklı yazıda detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.


E-posta hesabınız yayımlanmayacak.