Doğumdan Sonra Nasıl Kilo Verilir?


Anne olmak doğumun sonlanmasıyla beraber kilo problemlerini de beraberinde getirebilir. Bazı istisnai durumlar dışında her kadın doğum sonrası kalan kilolarından şikayet eder ve bir an önce bu kilolardan kurtulmak ister.

Doğum Sonrası Nasıl Kilo Verilir?

Hamilelik insan vücudunun en hızlı değişime uğradığı dönem olarak bilinir. Hormonların değişimi, bebeğin hızlı bir gelişim sürecine girmesiyle paralel olarak annenin vücudundaki değişimlerin artması normal kabul edilir.

Doğumun gerçekleşmesi ile birlikte zayıflama sürecinin anında başlaması söz konusu değildir. Bunun nedeni annenin hamileliği bitirmiş olmasına rağmen bundan sonra emzirme sürecine giriyor olmasıdır. Bebeğin gerçek hayata adapte olabilmesi için şart olan anne sütü alımı için annenin sağlıklı beslenmesi gerekir. Buna ek olarak vücudun doğum sonrası toparlanma sürecine de ihtiyacı vardır. İlk 2 ay annenin tam anlamıyla (hem fiziksel hem de psikolojik olarak) toparlanma süreci kabul edilmeli ve bu süreçte kilo vermeye başlanmamalıdır.

Toparlanma sürecinin tamamlanmasından sonra anne adayı artık kilo dengesini koruma adımları atabilir. Bu aşamada yapılacak en sağlıklı şey uygun olan bir spor dalına yönelmektir. Vücudu fazla yoran ağır sporlar dışında yürüyüş en ideal kilo verme yöntemidir. Üstelik yürüyüşlere bebek arabasıyla çıkarak bebek-anne ilişkisi de pekiştirilebilir.

Doğum sonrası kilolardan kurtulmanın sağlıklı yollarından biri de annenin bebeğini aktif şekilde emzirmesidir. Vücutta bulunan hormonlar süt üretimi için oldukça fazla kalori harcar. Bu nedenle emzirmek sadece bebek için değil aynı zamanda anne için de faydalıdır.

Sağlıklı şekilde kilo vermek bununla beraber bebeğin süt miktarını azaltmamak için beslenme şekli en kısa zamanda düzenlenmelidir. “Tatlı yemek süt yapar” şehir efsanesinden öteye gitmeyen bir inanıştır. Bu nedenle yüksek kalori içeren şekerli yiyeceklerden ve tatlılardan, hamur işlerinden, pilav, makarna gibi karbonhidrat içeriğe sahip yemeklerden uzak durulmalı, bunun yerine her gün yumurta, peynir, yoğurt ve süt gibi kalsiyum kaynaklı besinlerle protein içeren et ürünleri tüketilmelidir. Bağırsak hareketliliğin aktif olması için de sebze tüketimi kesintisiz devam etmelidir. Bu şekilde yeni anneler hem sağlıklı hem de hızlı bir şekilde kilo verebilir.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.