Dondurmanın faydaları nelerdir?


Sıcak yaz günlerinde herkesin tercih ettiği yiyeceklerin başında geliyor dondurma. İçerisinde protein, karbonhidrat yanı sıra A, C, D, E grubu vitaminleri ile kalsiyum, magnezyum, demir ve çinko gibi mineraller de bolca bulunuyor. Uzmanlar süt içmeyi sevmeyen kişilerin dondurma yemesi gerektiğini vurguluyor.

dondurma
Dondurma
  • Dondurma tatlılara göre sağlığa göre en faydalı seçeneklerden birisidir. 3 top dondurma 1 bardak süte eşit kalsiyum sağlamaktadır. Kalsiyum dışında fosfor, magnezyum mineralleri ile de zengin. Ayrıca B grubu vitaminlerden de zengin.
  • Dondurma  kalsiyum içerdiği için çocuklarda büyüme ve gelişmeyi destekliyor. Potasyum içerdiği için de çocukların kaslarının gelişmesini sağlar.
  • Dondurmanın en çok gözlere ve kemiklere faydasının olduğunu belirten diyetisyenler, dondurmanın mutluluk verdiğini de belirtiyorlar.

Çocukların Beslenmesinde Önemi

Büyüme ve gelişme çağında protein, kalsiyum ve fosfor kemik ve kas gelişimi açısından elzemdir. Dondurma, içeriği ile bu gereksinmenin karşılanmasında yardımcı olur. Özellikle süt tüketmeyi sevmeyen çocuklarda süt yerine tüketilmesi günlük besinsel ihtiyaçların karşılanmasına yardımcı olur.

Gebe Beslenmesinde Önemi

Gebelik döneminde; anne adayının kaliteli protein ve kalsiyum ihtiyacı artar. Anne bu gereksinmesini karşılayamazsa, bebek annenin depolarını kullanır ve doğum sonrası anne de kemik erimesi gibi sorunlar çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle gebelerin günlük 600 ml (3 bardak) süt ve süt ürünleri tüketmesi gerekir. Bu gereksinmenin bir kısmı dondurma ile karşılanabilir.

Kan şekerini daha kolay dengeliyor

İçeriğinde şeker olsa bile protein içeriğinin de yüksek olması sayesinde kan şekerini diğer tatlılara oranla daha kolay dengeliyor. Üstelik tatlandırıcı ürünle yapılan çeşitleri sayesinde diyabet hastaları veya insülin direnci yüksek kişiler için de tüketilmesinde zarar olmayan bir ara öğün alternatifi.

Yaşlı Beslenmesinde Önemi

Kilo almakta güçlük çeken, çiğneme ve yutma güçlüğü olan yaşlılarda günlük kalsiyum ihtiyacının karşılanması açısından önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.

Dondurma tüketirken bunlara dikkat!

dondurma

• Paketli olanların yağ içeriğinin daha yüksek olabileceğini unutmayın ve bu nedenle etiket bilgisini mutlaka okuyun.

• Süt tozu ve glikoz şurubu gibi katkılar içermemesine dikkat edin.

• Dondurmayı ikindi saatlerinde tercih edin çünkü bu saatler metabolizmanın daha hızlı çalıştığı veya tatlı ihtiyacının daha fazla olduğu saatlerdir.

• Yediğiniz dondurmanın kalorisini artırmamak için sossuz ve fındık/fıstıksız tüketin.

• Kalori ve karbonhidrat miktarını arttırmamak için külahsız olanları tercih edin.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.