Kadınlar İçin Bacak Kaldırma Hareketleri Nelerdir?


Uyluklar

Vücudunuz dümdüz olacak şekilde yan yatıp üstteki bacağı havaya kaldırmak uyluklarınızın dış kısmını çalıştırmayı hedefleyen temel bir egzersizdir. Bu hareketi farklı şekillerde ağırlık ekleyerek geliştirebilirsiniz. Zorlaştırmak istediğinizde, bilek ağırlığı takabilir ya da ayaklarınızın arasına jimnastik topu alarak her iki bacağı da aynı anda kaldırabilirsiniz. Üstteki bacağınızı bükerek vücudunuzun önüne getirerek iç bacağınızı çalıştırabilirsiniz. Altta kalan bacağı küçük hareketlerle havaya kaldırdığınız anda iç bacaklarınızdaki yanmayı hissedeceksiniz.

Karın Kasları

Bacak kaldırma hareketleri, o sinir bozucu ve ulaşılması güç alt karın kaslarını çalıştırmanıza yardımcı olur. Sırt üstü yatın ve sol bacağınızı 45 derecelik bir açıyla kaldırın. Sağ bacağınızı, sağ baldırınız sol uyluğunuzun üstünde olacak şekilde sol bacağınızın üstüne atın. Bu pozisyonda yapılan bacak kaldırma hareketi, alt karın bölgenizi ve core (çekirdek) bölgesini çalıştırır. Hareketi iyice zorlaştırmak istiyorsanız kalçanızı da yerden kaldırın.

Sırt

Sırtınızın alt bölgesindeki kasları çalıştırmak için bacak kaldırma hareketlerinden yardım alın. Belkemiği sağlığı ve güvenliği açısından büyük öneme sahip olan core bölgenizi ve sırt kaslarınızı güçlendirmek için bu harika bir yoldur. Karnınızın üzerine yatıp, arkaya doğru belinizi bükmenizi gerektiren Süpermen hareketini yapın. Vücudunuzun üst kısmı ve kollarınızla birlikte bacaklarınızı da yerden havaya kaldırın. Bu şekilde 30 saniye bekleyip tekrarlamadan önce 30 saniye mola verin.

Kalça

Hamstring bölgenizi ( uyluğun arka kısmındaki kaslar ) çalıştıran bacak hareketleri yuvarlak ve şekilli kalçalara sahip olman için harika bir yoldur. Hareket açıklığını küçük tutmanız egzersizi daha zorlu hale getirecektir. Bacaklarınız ağırlaşacak, bu da daha çok sonuç almak adına kendinizi zorladığınız anlamına gelir. Ellerinizi ve dizlerinizi yere koyarak, bacağınızı 90 derecelik açıyla bükülmüş pozisyonda havaya kaldırın.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.