Kalp Sağlığına İyi Gelen Besinler Nelerdir?


En tehlikeli hastalıklardan birisidir kalp hastalıkları. Kalp hastalıklarının en büyük nedeni yanlış beslenme alışkanlıklarıdır. Bununla beraber genetik faktörler ve çevre gibi birçok nedeni olabilen kalp hastalıklarından korunmak bireylere düşmektedir. Bir bakıma kişinin kendisinin doktoru olması gerekmektedir. Kalp sağlığı için zararlı besinleri tüketmemeli, kendine iyi bir beslenme programı hazırlamalıdır.

Peki kalp sağlığına iyi gelen besinler nelerdir?

Kalp Sağlığı
  • Sağlıklı bir yaşam ve sağlıklı bir kalbin olmazsa olmazlarından birisi balıktır. Özellikle somon balığında bulunan omega 3 yağı kalp için oldukça yararlıdır. Omega 3 yağı kalbe giden damarların tıkanmasına da engel olmaktadır. Kalp krizi riskinide azaltan balığın haftada en az 2 kez olacak şekilde mutlaka tüketilmesi gerekmektedir.
  • Balığa bir alternatif olarak omega 3 açısından zengin olan yemişler de tüketilebilir. Bu yemişlerin başında keten tohumu, ceviz, badem ve kabak çekirdeği gelmektedir. Yemeklerden sonra kalpte çarpıntılar meydana gelebilmektedir. Bu yemişler kan basıncını dengeleyerek bu çarpıntılara engel olur.
  • Yüksek tansiyona sahip olan kişilerin kalp sağlığına dikkat etmeleri gerekmektedir. Yüksek tansiyon düşürücü besinler kalp sağlığını da korumaktadır. Bu besinlerin başında yulaf gelmektedir.
  • Kalp sağlığını korumak için kişileri mutlaka potasyum içeren besinleri de tüketmeleri gerekmektedir. Meyve ve sebzelerde bolca bulunan potasyum kalp sağlığı için oldukça önemlidir. Her gün muz, yoğurt, patates ve biber tüketmek kalp sağlığı için yararlıdır.
  • Kalp dostu yiyeceklerden birisi de sarımsaktır. Her gün 1 diş sarımsak tüketmek ileriki yaşlarda kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltmaktadır.
  • Çay ve kahve tüketmek kalp sağlığı için yararlı değildir. Eğer birşeyler içmeyi seviyorsanız çay ve kahve yerine yeşil çay içmeyi deneyin. Yeşil çay antioksidan özelliğinden dolayı sizi kalp hastalıklarına karşı koruyacaktır.
  • Vücut için zararlı olan serbest radikaller hastalıklara davetiye çıkarmaktadır. Yer elması tüketerek kalp hastalıklarından kendinizi koruyabilirsiniz.
  • Her gün bir bardak papatya çayı tüketmek kalp sağlığını korumaya yardımcı olmaktadır.
  • Kuru fasulye, nohut, mercimek, soya fasulyesi, bezelye ve bakla gibi kurubaklagiller tam bir kalp dostudur. Kişi kalp sağlığını korumak istiyorsa düzenli olarak bu besinleri tüketmesi gerekmektedir.

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.