Kilo Verme Sürecinde En Sık Karşılaşılan Sorular Nelerdir?


Yağsız yemek mi? az yemek mi? kilo sürecindeki kişilerin en çok sorduğu sorulardan biri bunun cevabı ise; az yağlı sağlıklı yemekleri tercih etmektir. Özellikle evde yapılan yemeklerin yağ miktarı kendimiz ayarladığımız için daha sağlıklı olacaktır.

Tükettiğimiz besinin yağ içeriği, yağ çeşidi çok önemli. Kalori açısından tereyağı da zeytinyağı da birbirine denktir. Fakat sağlık açısından zeytinyağı tercih edilmelidir. Örneğin 1 kilo sebzeyi bir kaşık yağ ile pişirebiliriz.

Kepekli ekmek zayıflatır mı?

Tek başına hiçbir besin zayıflatmaz ya da kilo aldırmaz, herşeyin bir ölçüsü vardır. Almamız gereken kalori miktarından fazlasını alırsak kilo alırız, altında kalırsak kilo kaybetmemize neden olur. Yani herşey belirli oradan ölçülü olmalıdır. Kalori açısından; bir dilim beyaz ekmek, bir dilim kepek ekmeğine denktir. Fakat kepek ekmeğinin lif içeriği daha yüksek olduğu için sağlık açısından daha faydalıdır.

Sürekli olarak kepek ekmek tüketmek ilerleyen süreçlerde demir eksikliğine yol açar. Kalori açısından beyaz ekmek, kepek ekmek, tam buğday ekmeğinin kalorisi 70’tir. Sağlık açısından tam buğday ekmeğini tercih etmek daha yerinde olacaktır.

Kilo kontrolü için lif içeriği olan zengin besinleri tercih etmek gerekir. Kuru bakliyatlar, tam tahıllı ürünler, pirinç pilavı yerine bulgur pilavını tercih etmek, sebze meyve suları yerine sebze ve meyvenin kendisini tüketmeyi tercih etmek lif tüketimini artırır ve kilonuzu kontrol etmeye yardımcı olur.

 


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.