Nasıl Hostes Olunur? Nasıl Kabin Memuru Olunur?


Nasıl hostes olunur öncelikle kabin memuru olmanız için neler yapmanız gerekiyor, şunu unutmayın kabin memuru olmak için lise mezunu olmanız yeterli biliyorum bu bölümün üniversiteleri bile açıldı 2 yıllık yüksek okulların yani ben gitmeyi mantıksız buluyorum çünkü ben kabin memurluğu üzerine eğitim almadım ama uçtum, lise mezunu bir çok ekip arkadaşım uçtular bunun eğitimini almak ne kadar mantıklı 2 sene boyunca bilmiyorum, Üniversitesini bilmiyorum ama lütfen kabin memurluğa hazırlık, hostesliğe hazırlık falan diye kurslar var lütfen bu kurslara gitmeyin.

Yabancı Dil Bilmek: İkinci önemli şart dil bilmeniz gerekiyor evet İngilizce her zaman orada yazar İngilizce bilmeniz gerekiyor diye ama sizin eğer ikinci bir yabancı diliniz varsa Fransızca, Arapça, Japonca gibi bir diliniz varsa İngilizcenizin o kadar da utrospor olmasına da bakmazlar böyle yabancı diller bilmiyorsanız önemli olan şey İngilizce konuşacaksınız.

İngilizceyi iyi konuşacaksınız, yapacak bir şey yok çok iyi demiyorum bakın İngilizceyi iyi konuşacaksınız İngilizce konuşmaya dair öz güveniniz olacak ve bunu onlara hissettireceksiniz. Ama İngilizceniz olursa çok rahat edersiniz.

Dış Görünüş: Gel gelelim dış görünüş olayına evet bu işte dış görünüş maalesef çok önemli yani şekilci bir tutum ama bu işin raconunun da bu var. Erkekler de minimum 1.70 Kadınlar da ise minumum 1.60 olmak zorundasınız. Kiloyu şuanda ben net bir şey söylemiyorum çünkü kilo boy oranına göre hesaplanıyor ve gerçekten buna bir çok kez şahit oldum boyu tutmadığı için kilosu fazla yada az olduğu için elenen bir çok arkadaşım oldu, gerçekten kilo ve boy oranı tutmamanız önemli bir mevzudur.

Mülakatta Neler Soruluyor: Benim iki tane mülakatına girdiğim hava yolu şirketi var biri pegasus diğeri ise Türk hava yolları pegasus da çalıştım Türk hava yolları beni almadı işe ama ikisinin de ful mülakatlarına girdim ikisi de 2 aşamalı mülakat yapar, İlk önce Türk hava yollarını anlatayım, ilk önce bilgisayardan sınava çağırırlar sizi gidersiniz bilgisayardan dil sınavına girersiniz o dil sınavı bittikten sonra kazanıp kazanmamadığınızı anlayamazsınız bir puan belli orada ama o puan neyi ifade eder kimse bilmiyor eğer sizi ikinci mülakata çağırırlarsa bilin ki dil sınavından geçmişsiniz.

İkinci mülakata gittiğiniz de hemen sizi şeye alırlar boy kilo ve vücudunuz da yara izi ve dövme var mı buna bakarlar yaralar için de sorun yapabilirler nadir de olsa eğer oradan geçersen dışarı çıkıyorsun ve İngilizce sözlü mülakata giriyorsun, İngilizce mülakattan geçtikten sonra psikolog ile görüşmeye gidiyorsun, psikolog ile de görüşüyorsunuz sohbet,, muhabbet ediyorsunuz sonra kurum mülakatına gidiyorsun.

Kurum mülakatı gerçekten önemli bir mülakat 3 tane 4 tane böyle baba gibi böyle Türk hava yollarının yöneticisi var karşınız da onlarla görüşmeye gidiyorsunuz. Basit bir makyaj yapmanızı kesinlikle öneririm eğer saçlarınız uzunsa lütfen saçlarınızı toplayın bunu öneririm şirketle ilgili hazırlanın şirketin gelmişi, geçmişi, kaç tane uçağı var bunlara hazırlanın ve elinizden geleni yapın hayırlısıysa oradan ayrılın.

Kabin Memurları Ne Kadar Kazanıyorlar: Şimdi çok açık konuşacağım hiç merak etmeyin içiniz rahat olsun her şeyi açık açık anlatacağım Pegasus ile uçtuğunuza başladığınızdan itibaren 2500-3000 TL ile işe başlarsınız. Türk hava yolların da ise bu rakam 5000 ile 6000 arası değiştiği söylenir ama kabin memurların maaşları klasik bir şekilde hesaplanmaz şöyle farklılıklar vardır.

Sizin aldığınız bir maaş vardır o bellidir fix değişmez kıdeminiz arttıkça maaşınız da artabilir onun dışında siz gittiniz bacak başı ücret alırsınız bacak ne demek, Ben buradan bodruma gittim bir bacak geri döndüm 2 bacak oradan işte İsviçre’ye gittim bir bacak döndüm 2 bacak bu gibi her bir gidişe bacak ismi verilir sizde bu bacaklar başına ücret alırsınız.

Onun dışında yaptığınız yatılardan da ücret alırsınız yani hacırahat denir buna ne kadar gün kalırsanız çarpı o kadar ücret alırsınız ama Japonya’nın harcırı farklıdır Kazakistan’ın ki farklıdır burada ülkenin yaşam standartlarına bakarak bu bir harcırah bilinir mesela Japonya’nın ki çok fazladır çok pahalı mülk olduğu için Ankara’nın ki çok daha uygundur peki Pegasus gibi içerisi satış olan uçaklar da yine satışlardan pirim alırsınız.

Sigortanız var bu Allah’ın emri bunun dışında özel sağlık sigortanız vardır onun dışında ucuza uçarsınız kendi özel zevkinize göre uçtuğuz da ucuza uçarsınız sizin gibi Anneniz, Babanız, Eşiniz ve çocuklarınız da sizin gibi indirimli uçarlar diğer çok sorulan sorulardan biri gittiğiniz ülkeler de kalıyor musunuz hayır gittiğiniz ülkeler de her ülkede kalamıyorsun bazen dolmuş gibi gidiyorsun geliyorsun, gidiyorsun geliyorsun indiriyorsun bin diriyorsun bu kadar İsviçre’ye belki 100 kere gidiyorsun ama bir kere inip gezmiyorsun yatı yapılan bazı desilasyonlar vardır sadece oralar da yatı yapılır.

Bu arada eskisi gibi yatı yapmak gibi bir şey yok artık örneğin eskiden Amerika da yatılar Japonya da bir hafta yatılar falan oluyormuş hatta bizim böyle kıdemli kabin memurları anlatırlardı çoluk çocuk toplaşır öyle giderdik Amerika’ya yatıya yada eşimizle beraber giderdik çünkü çok uzun kalırdık bu yüzden böyle yaptıklarını söylerler ama şuan da böyle yok Amerika da 4 saat 48 saat kaldıktan sonra tekrar geri dönüyorlar.

Kabin Memurluğun Kötü Yanları: Tek problem uyku problemi, çok uykusuz kalıyorsunuz uyku düzeniniz çok bozuk oluyor gündüzleri uyuyorsunuz geceleri uçuyorsunuz bazen geceleri uçuyorsunuz sonrası ertesi gün sabahın köründe uçuşunuz oluyor yani uykuya çok hassas duruma geliyorsunuz normal de 7 saatlik uyku yetecek iken 6 saatlik 12 saatlik uykular yetmiyor yani o noktalara geliyorsunuz.

Kabin Memurluğun İyi Yanları

Hostes
Hostes

Her gün farklı insanlarla uçarsınız bin tane insandan farklı insan görürsünüz ayrıca ekip arkadaşların her gün değişir her gün aynı müdüre hesap vermek zorunda değilsindir. Sürekli eğitimlere girersin ve kafan hiç yorulmaz bu kadar robotsun robot değilse askersin öyle düşün işin saten bir raconu var tüm kurallar belli her şey belli sürekli saten komut geliyor, Amir sana komut veriyor sen yapman gerekeni yapıyorsun bu kadar kafan hiç yorulmaz.

Eğer hayaliniz kabin memuru olmak ise lütfen ilk önce dilinizi geliştirin üniversite falan boş verin, gidin dil öğrenin hatta çok isterim ki hepiniz Türkiye deki hava yollarını değil yurt dışında ki hava yollarında uçun Etihad da uçun Emirates de uçun Qatar hava yolların da uçun gidin 6 sene, 5 sene, 10 sene orada çalışın iyi para kazanın iyi para biriktirin yabancı ülkede yaşamayı görün orada ki yatılar çok daha uzun çok daha iyi bunları yaşamanızı çok daha tavsiye ederim ama orada çalışmanın en önemli şartı 2’inci dil Türkçeyi biliyorsunuz İngilizceyi çok iyi biliyorsunuz ayrıca bir dil daha çok iyi konuşmanız gerekiyor.

Bunları sağlarsanız yabancı bir hava yolların da çok rahat uçabilirsiniz. Şuan liseden daha yeni mezun oluyorsanız lütfen Üniversite’ye gitmek yerine gidin dil öğrenin size söyleyeceğim sadece bu kadar, uçmaya başladıktan sonra gittiğiniz ülkelerde de üniversite okuyabilirsiniz aynı şekilde Türkiye’de de uçmaya başladınız hem uçup hem okuyabilirsiniz.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.