Reflüsü olan ne yememeli


Reflü, mideden yemek borusuna çıkan asitli bir sıvıdır. Alt özofageal sfinkter (AÖS) zayıfladığında veya hasar gördüğünde ortaya çıkar. Normalde AÖS, midede bulunan yiyeceklerin yemek borusuna girmesini önlemek için kapanır.Tükettiğimiz gıdalar midemizin ürettiği asit miktarını etkileyecektir. Doğru gıdalar, reflüyü kontrol altında tutmak için önemlidir.

Reflüyü Azaltabilecek Gıdalar Nelerdir

 

Rahatsızlığı midede oluşan çok fazla veya çok az asitlenmeden kaynaklanıyor olabilir. Asitlenmede, reflü rahatsızlığını kontrol altında tutabilmek için diyet yoluna başvurmanız gerekecektir. Bu diyete aşağıdaki gıdaları dahil etmeniz faydalı olacaktır:

 

  1. Sebzeler: Sebzeler düşük yağ ve şeker oranlarına sahp gıdalardır. Bu sayede midedeki asitlenmeyi önlemede faydalı olacaklardır. Taze fasulye, brokoli, kuşkonmaz, karnabahar, kıvırcık, patates ve salatalık tüketilebilir.

 

  1. Zencefil: Zencefil, doğal bir iltihaplanma önleyici gıdadır. Mide yanması ve diğer yemek borusu yollu sağlık problemleri için doğal bir tedavi yöntemidir. Belirtileri hafifletmek için rendelenmiş veya dilimlenmiş zencefil kökünü püre haline getirip uygun yemeklerde kullanabilir veya doğrudan zencefil çayı hazırlayabilirsiniz.

 

  1. Yulaf Ezmesi: Günümüz pratik insanının favori kahvaltılıklarından olan yulaf ezmesi, esasen önemli bir tahıl ve mükemmel bir lif kaynağıdır. Yulaf ezmesi midede asitlenmeyi emer ve reflü rahatsızlığını azaltır. Bunun yanında tam tahıllı ekmekler de aynı görevi görürler.

 

  1. Bazı Meyveler: Kavun, muz, elma ve armut, bilinen reflü önleyici meyveler olarak bilinir.

 

  1. Az Yağlı Etler: Tavuk, hindi, balık ve deniz ürünleri gibi yağsız etler midedeki asitlenmeyi azaltır.

 

  1. Yumurta Akı: Yumurta sarısında yağ fazla olduğu için asitlenmeyi tetikler. Yumurtanın sadece beyaz kısmını tüketmek reflü sorununu azaltacaktır.

 

  1. Yağlar: Doymuş ve trans yağlardan uzak durulması gerekir. Sağlıklı yağ kaynakları olan avokado, ceviz, keten tohumu, zeytinyağı, susam yağı ve ayçiçek yağı tüketilebilir.

 Reflüyü Tetikleyen Gıdalar

Peki reflusu olan ne yememeli? Bazı gıdaların birçok insan için reflü sorununa yol açtığı biliniyor. Aşağıdaki gıdalardan reflüsü olanların uzak durmasında fayda vardır:

 

  1. Yüksek Yağlı Gıdalar:

Kızarmış ve yağlı gıdalar reflu oluşmasına ve daha fazla mide asidinin oluşmasına neden olur. Bu gıdalar midenin boşalmasını da geciktirir. Yüksek yağlı gıdaları tüketmek, kişiyi reflü sorunu için risk altına sokar.

 

Aşağıdaki gıdalarda yağ oranı yüksektir. Mümkünse hiç tüketmeyin veya azaltın:

 

-Soğan halkaları

-Tam yağlı süt ürünleri (örneğin tereyağı, hazır paketlerde satılan tam yağlı süt, normal peynir ve krema)

-Sığır veya kuzu eti

-Jambon

-Dondurma

-Patates cipsi

 

  1. Meyve ve Sebzeler:

Meyve ve sebzeler sağlıklı diyetlerde önemlidir. Fakat bunlardan bazıları reflü sorununa yol açar. Özellikle asitli meyveler, reflü oluşumuna neden olabilir. Rahatsızlığı çekenlerin şu meyvelerden uzak durmak gerekir:

 

-Portakal

-Greyfurt

-Limon

-Ananas

-Domates ve domates sosları, salçalar.

 

  1. Çikolata:

Çikolata metilksantin denilen bir bileşen içerir. Bu maddenin reflüyü artırdığı gösterilmiştir.

 

  1. Kafein:

Reflüyü tetikler.

 

  1. Nane

Nane ve nane aromalı ürünler de mide asitini tetikleyebilir.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.