Sabah dinç kalkmak için öneriler


Sabahları daha dinç uyanmak için bunun önlemini geceden almak önemlidir. Kızartma türü yiyecekler, ağır karbonatlı pilav, makarna, börek gibi yiyecekler yememiş olmamız gerekiyor, bu tür yiyecekler uyku kalitemizi ciddi oranda etkilemektedir. Organların dinlenmesi ve midenin rahatlaması için uykudan önce hiçbirşey yememiş olmak çok önemlidir. Yine uyumadan önce son günlerde popüler olan tuz lamba kullanılması önerilmektedir. Tuz lamba odanın içerisinde negatif iyon yayarak havayı temizler ve dinç kalkmanızı sağlar.

Sabah dinç kalkmak için öneriler

  • Yatmadan 2-3 saat öncesinden yemeği kesmemiz gerekiyor. Çünkü yemek yediğimizde sindirim 3-4 saat sürebiliyor.
  • Yatmadan kafein gibi içecekler uzak durmak gerekmektedir, çünkü bu gibi içecekler uyarıcı özelliktedir. Aynı zamanda bağırsaklar çok sıvı tüketildiğinden gece tuvalete çıkma sorunu ortaya çıkar.
  • Yatmadan önce odanızı havalandırın, odanız oksijen ile dolsun. Oksijen olmadan vücudun yakması, ve sindirimin olması zorlaşır.
  • Gece yatarken, ışığınız kapalı olsun, ses ile ilgili herhangi bir şey açık olmasın. Beynin rahat uyuyabilmesi ve dinç kalkmanız için siz uyurken bile beyninizin uyarıcı olmaması gerekmektedir.
  • Odanın ısısının ayarlanması gereklidir, gece daha fazla soğuktur. İnsan vücududa gece daha soğuk olur. İki soğuk bir araya geldiği zaman insan vucudu bundan zarar görebiliyor.
  • Uyku düzeninizi koruyun hafta sonu dahi bile olsa, her gün belirli saatte yatın ve kalkın. Vücudun biyolojisini korumak çok önemli, vücut hangi saatte dinleniyorsa o periyota uymak çok yararlı.
  • Boynu oranlı bir şekilde destekleyecek iki yumuşak yastık veya 5 cm kalınlığında 3 adet yastık, kanın tek bir yerde toplanmaması ve baş ağrısı yaşamadan uyanabilmek için gerekli bir önlem olarak görülüyor.

https://www.sifatuzlamba.com/

 
   

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.