Satışın altın kuralları nelerdir?


Satışın altın kuralları 4 temel adımdan oluşmaktadır. Kişiselleşme, stratejik planlama, satışa duygusal hazırlık ve sürdürülebilir satış. 4 temel kural aslında bizim bir satıştaki altın kuraldır. Siz iyi bir satışçıysanız müşteri bulan değil, müşterinin sizi bulduğu bir hale gelmiş olursunuz. İşte satış için altın kurallar:

satranç
Satranç

Kişiselleşme

Öncelikle kendimizi satmak ile başlıyoruz satışa. Sadece duruşumuz, diksiyonumuz, konuşmamız, enerjimiz yeterli olmuyor kişiselleşme konusu biraz markalaşma konusudur, kişisel bir marka olma konusu. Eğer siz alanınızda uzman iseniz kişiler uzmanların sözlerine daha çok inanırlar. Dolayısıyla kişiselleşme yaptığımız çalışmalar ile markanızı yani kendinizi ne kadar tanıttığınıza ve kendinize olan özgüveniniz ile alakalı.

Satışa duygusal hazırlık

Satışa duygusal hazırlık satış sürecinde müşteri ile görüşmeden önce satış sürecinizi zihninizde planlamanız gerekiyor. Genel olarak öğretilmiş çaresizliğimiz çoktur ve bir şeyi tamamlayamamak üzerine kurgular yaparız. Bu satışı nasıl yaparız gibi endişelerimiz vardır. Ne kadar olumlu düşünürseniz, ne kadar bu konuda daha başarılı olacağınızı düşünürseniz buna göre olumlu hareket ve düşünce telkin ederseniz. Kendinizi ne kadar olumlu şekilde hazırlarsanız o kadar olumlu sonuç alırsınız. Satışa duygusal olarak hazırlandığınız her adımı planlamanız gerekir. Planlamayı doğru yapar başarılı olursunuz.

Stratejik planlama

Başarılı insanlar çalışmalarını planlar ve planlarını çalışırlar. O halde önemli olan adımlardan bir tanesi de plandır. Böylelikle stratejik planlamaya geçebilirsiniz. Stratejik planlama, bir satış sürecini A dan Z ye hangi adımlarda yürüteceğinizi çok iyi bilmektir. Şirketler arasında bir satış süreci ise bunun uzun bacaklı adımı olacağını iyi bilmelisiniz. Bunun dışında müşteri takip dışında ilişki yönetimini çok iyi yapmanız gerekir. İlişkide nasılsın diye sormak dışında müşterinin tuttuğunu takımı, hangi renge sahip olduğunu bilmek, müşteriye nasıl davranıldığını bilmek ya da nasıl davranılmaması gerektiğini bilmek çok önemlidir.

 

Örneğin kırıkkale su arıtma cihazı satacağımız kişiye su arıtma cihazı almazsa sağlığını kaybeceğinden bahsedilebilir ve dikkati sağlığa çekerek sağlığın paradan önemli olmadığını anlatmak bir stratejidir.

Sürdürülebilirlik

Sürdürülebirlik altın kuralların en önemlisidir. Bir satışı kısa süreli planlarsanız sadece satarsanız ve biter.Halbuki bizim için değerli olan iyi bir satışçının nasıl olması gerektiğini sorarsanız? önemli olan şey sürdürülebilirlik.

Bunlardan bir tanesi müşterinizi geliştirme konusudur. Zaten sizinle çalışıyor olan ve sizinle güvenilirlik yaratmış müşterininizin aldığı üründe sürüklilik yaptığınızda müşterinizi geliştirmiş oluyorsunuz. Öte yandan yeni müşteri bulmak çok önemli. Bundan sonra müşterimiz olmayan müşterilere ulaşmak daha da kolaylaşır. Sürdürülebilirlik demek aynı zamanda yeni müşterilere ulaşmanın bir anahtarıdır.

Satış her zaman istediğinizi aldığınız bir durum değildir. 10 kişi ile görüşürsünüz sonunda 1 kişi satın alır. Hal böyle iken yapmanız gereken müşteriniz olmayan müşterilere ulaşmaktır. Bunun için Referans yöntemini kullanabilirsiniz. Sürdürülebilirlik çok uzun bir konudur ama sürdürülebilir satışın en temel sebeplerinden bir tanesi sizin mevcut müşterilerinizin dışında yeni müşterilerinizi nasıl bulacağınız ile alakalı.

   

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.