Sem Nedir?


Search Engine Marketing (SEM) yani Arama Motoru Pazarlamacılığı arama motorlarında yapılan arama sonuçlarında ilgili sayfanın en üst kısmında ve sağ üst kısımda yer almasını sağlayan ücretli bir reklam çalışması olarak adlandırılabilir.Ülkemizde Google Adwords ile SEM reklamcılığı yaygın bir hal almış olsa da dünya üzerinde Yahoo‘da SEM yapan bir diğer arama motorudur. Ancak Yahoo ülkemizde yer almadığı için tüm SEM pazarı Google Adwords’dedir.

SEM çalışmasına genel olarak sitenin ilk aşamasında ihtiyaç duyulduğu bir gerçektir.Siteyi ilk kurulduğunda SEO ile arama sonuçlarında ilk sıralara çıkarmak mümkün olmayacaktır. Sağlam bir SEO çalışması ile ilgili kelimeye göre değişkenlik gösterebilecek belirli zamanlara ihtiyaç duyulmaktadır. SEO ve SEM çalışmalarını aynı anda yürüterek bu süreci hızlandırabiliriz.

Siteye SEO çalışması yaparken neden ekstra bir ücret gerektirecek olan SEM’e gerek duyulduğunun bir kaç örnek ile üzerinden geçelim;

1- Sitede özel bir ürünün/kampanyanın satışı sağlanmak istenebilir, SEO yaptığınızda ilgili kampanya/ürün ya da kategori sitenizden öne çıkabilir, ancak SEM ile Landing Page kavramlı bir reklam oluşturarak zaman kaybı ve yapısal herhangi bir sorun yaşamadan ilgili bölümün arama sonuçlarında direkt olarak çıkmasını sağlayabilirsiniz.

2-Hangi sektörde olursa olsun halihazırda var olan rakipler sitenin ilk aşamasında SEO ile ön plana çıkmanızı çok zor bir hale getirir. Var olan rakipler belli bir zaman diliminden beri internet ortamında ise SEO ile öne çıkmak daha da zor çünkü zaten yapılmış olan bir çalışma var ve bunun geçirdiği zamana oranla rakipler zaten sizin hedef kelimelerinizde büyük kalıcı başarılara ulaşmış konumda olacaktır. İlk aşamalarda bunu aşmanın tek yolu ise SEM olarak görünüyor.

3- SEO ile zaman kaybetmeden hedef kitleye SEM ile direkt olarak ulaşabilir. Arama motorlarında yapılan aramada Adwords kısmında (en üst ve en üst sağ köşe) zaten kişinin ihtiyaç duyduğu tüm sayfalar ve yanıtlar mevcuttur.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.