Sigarayı Bırakmak İçin Uygulayabileceğiniz Yöntemler


Sigaranın insan sağlığına verdiği zarar herkesin malumu. İçerisindeki sayılayamayacak kadar çok kimyasal maddenin ise, ne tür hastalıklara yol açtığını ve hayat kalitemizi ne derece etkilediğini artık küçük çocuklar bile biliyor. Hatta sigarayı bırakmak ile ilgili birçok kamu spotu, afişler, reklamlar, videolar ve etkinlikler düzenleniyor. Dolayısıyla böylesine hayati önem taşıyan ve insanları dibe çeken bu yükten bir an önce kurtulmak gerekiyor Fakat ne yazık ki sigarayı bırakmak, uzun yıllardır sigara tiryakisi olan insanlar için hiç de kolay birşey değil ve bu durum aslında oldukça üzücü. Çünkü işin psikolojik boyutu düşünüldüğünde, evrende herşeyin üstesinden gelebilecek bir insanın küçük bir tüketim maddesinin yıllar boyunca zarar göreceğini bilmesine rağmen onun kölesi olması oldukça yaralayıcı bir durum. Tabi bu gerçek, sigara tiryakilerini ne kadar yaralasa da çoğunun sigarayı bırakmasını sağlamıyor.

Sigarayı bırakmak elbette göründüğü kadar kolay bir şey değil. Çünkü işin içinde nikotin bağımlılığı da var. Nasıl ki uyuşturucu bağımlısı kişilerin rehabilitasyon merkezlerinde tedavi görmesi gerekiyorsa, uyuşturucudan çok da farkı olmayan bu maddenin de aynı şekilde belli bir sürece ihtiyacı var. Peki sigarayı bırakmak için neler yapılablir? İşte bu yolda işinizi kolaylaştıracak yöntemler…

Sigarayı bırakmış kişilerin deneyimlerinden faydalanın

Sigara
Sigara

Sigara içmek artık sizin hayat tarzınız olmuşsa ve yemek sonrası ya da alkol yanında mutlaka sigara içiyorsanız, nikotin bağımlılığın yanında bir de psikolojik bağımlılığınızdan vazgeçmeniz gerekiyor demektir. Dolayısıyla sigarayı bırakma yolunda atacağınız ilk adım, sigara içen ve hatta daha sonra bırakan insanlarla konuşmak olmalı. Çünkü uzun bir tiryakilik döneminden sonra, bu zevkten vazgeçen insanların sebepleri ve sonrasında yaşadığı değişimler sizi oldukça etkileyebilir. Emin olun, sigarayı bırakıp da ‘’Ben bıraktım sen sakın bırakma’’ diyen birini asla bulamazsınız.

Sigarayı Bıraktığınızı Herkese Duyurun

Bu süreçte çevrenizin desteği çok önemli. Özellikle de sigara kullananların. Çünkü sigarayı herkese bıraktığınızı ilan etmek ve onlardan tam destek beklediğinizi söylemek, onları size karşı sorumlu hissettirecek ve ne kadar isteseniz de bu kararınızdan dönmenize izin vermeyeceklerdir. Bu arada sigara içmenize engel olan insanlara sinirlenmeniz olası fakat irade savaşından galip çıktığınızda, size ne kadar büyük bir iyilik yaptıklarını anlayacaksınız.

Sigaradan Soğumanızı Sağlayacak Şeyler Deneyin

Uzun zamandır sigara içiyorsanız, mutlaka kondisyonunuz düşüktür ve nefes problemleriniz vardır. Bu yüzden birgün açıkhavaya çıkın ve hiç koşmadığınız kadar koşun ya da birkaç kat merdiven çıkın. Nefes alamadığınızı görmeniz ve kendinizi hasta gibi hissetmeniz, hayat kalitenizin ne kadar düştüğünü ve bunun sebebinin sigara olduğunu size gösterecektir. Ayrıca böyle bir deneyim yaşadıktan sonra isyan edip sigarayı bırakan ve bunda başarılı olan bir çok insan olduğunu da unutmayın.

Yemek Sonrasında Karanfil Veya Nane Atın

Karanfil ve nane aroması dildeki tat alma duyusunu bir süre uyuşturur. Ayrıca iştahı da azaltır. Bu yüzden yemek sonrasındaki sigara içme dürtünüzü bastırması için hemen ağzınıza bir karanfil atın. Sigarayı içmeye çalışsanız bile ağzınızda çok kötü bir tat olacağı için içemeyeceksiniz.

Elinizi meşgul edecek aktiviteler bulun

koşu

Genelde evdeyseniz sıkıntıdan sigara içiyor olabilirsiniz. Bunu engellemek için kendinize bir el uğraşı bulun ve tüm konsantrasyonunuzu ona verin. Emin olun, o işe vereceğiniz dikkat ve bitirme dürtüsü sigarayı beyninizden atmanıza epey yardımcı olacak.

Sigarayı tetikleyen aktvitelerden bir süre uzak durun

Eğer kahve veya alkol sigara isteğinizi tetikliyorsa, sigarasızlığa alışana kadar bu içeceklerden uzak durun. Ayrıca bir mekana gittiğinizde sigara içilen açık alanları değil, kapalı bölümleri tercih etmeye çalışın. Mümkünse gittiğiniz mekanların hepsinde sigara yasağı olsun ve birlikte takıldığınız insanların da sigara kullanmıyor olmasına da özen gösterin.

Bütün bunları uygulamak sigarayı bırakmak için yeterli mi? Elbette değil. Çünkü ilk olarak sizin bunu gerçekten istemeniz ve kararlı olmanız gerekiyor. Özellikle de sigarasızlığa alışacağınız ilk 3 haftadaki direnciniz çok önemli. Bu yüzden sigarayı neden bırakmak istediğinizi tekrar kendinize sormalı ve iradenizin gücüne güvenmelisiniz.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.