Soğuk Havalarda Vücut Direnci Nasıl Artırılabilir?


Havaların soğuması ile vücut direncimizi artırmak ve yoğun iş temposuna ayak uydurabilmek için neler yapmalıyız? Bu süreçte kişilerin trafik, iş yoğunluğu gibi nedenlerden dolayı mutsuzluk eğilimleri artabilir. Bu yüzden kalorisi yüksek yiyeceklere meğil artabilir, bu süreçte kilo almadan yüksek vücut direncimizi sağlamak çok önemlidir.

Kış aylarında neler tüketmeliyiz?

A,C ve E vitaminleri, magnezyum gibi besinlere yönelik eğilimleri artırmalıyız, omega 3 ve omega 9 içeren besinlerin tüketimini artırmalıyız. Bunlar hangi besinlerde bulunmakta? yumurta, süt ve balık gibi besinler A vitamini içeriği yüksek besinlerdir. Portakal, mandalina, limon, kuşburnu gibi besinler C vitamini yüksek besinlerdir. Tam tahıllı ceviz, badem gibi besinler E vitamini yüksek besinlerdir.

Omega 3 simon, uskumru gibi yağlı balıklar, ceviz badem gibi besinlerin omega 3 içeriği yüksek besinlerdir. Fındık yağı ise omega 9 içeriği yüksek besinlerdir. Omega 3 ve 9 besinleri az alınırsa vücut direncimiz düşer ve çeşitli hastalıklara yakalanma riskimiz artar.

B grubu vitaminlerin tüketimini artırmalıyız, B grubu vitamini tam tahıllı ürünler, kuru bakliyatlar et süt gibi besinler B vitamini gibi besinlerdir. Beslenmemizde bu besinlerin tüketimine özen gösterebilir.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.