Trafikte Nasıl Sakin Kalınır?


Araba kullananların çoğu oldukça rahattır. Özellikle büyükşehirlerde yaşayan insanlar, şehirdeki trafiğe alıştıkları için sıkıntı yaşamazlar. Gün içinde birkaç saatlerini trafikte geçirmek sıkıcı olsa da, rutin haline gelmiştir. Hal böyle olunca heyecan ya da stres yüzünden araba kullanma konusunda sıkıntı yaşamazlar. Fakat büyükşehirde yaşayan insanların da trafikte sakin olamadıkları zamanlar olabilir. Bu sorunun en çözülebilir yöntemi, trafiğin en yoğun olduğu saatleri tercih etmemektir. Böylece aşırı strese maruz kalınmamış olunur. Ayrıca trafikteyken radyo dinlemek, sakinleştirici etki sağlayabilir. Kısacası büyükşehirlerde, trafikte sakin kalmak için yoğunluğa alışmak gerekir.

Kadınlar erkeklere göre çok daha heyecanlıdır. Araç kullanma konusunda da bu yönleri oldukça etkilidir. Aslında her zaman kadınların trafikte daha rahat ve dikkatli oldukları söylenir. Bu doğru bir tespittir. Dikkatlerinin yüksek olmasının sebebi ise heyecanlarıdır. Çok heyecanlandıkları için en küçük ayrıntılara bile dikkat ederler.

Heyecan ve stres durumu, trafiğe çıkan insanlar için geçici bir olaydır. Özellikle yeni ehliyet almış, ya da yeni araba kullanmaya başlamış insanlar bu sıkıntıyı yaşar. İlk zamanlarda, hata yapma ihtimallerini düşünerek kendi motivasyonlarını düşürürler. Bu tarz sürücülerin ellerinin ayaklarına dolanması ve her hareketlerini hızlı yapmaya çalışmalarıyla sakinliklerini koruyamamaları doğru orantılıdır.

Trafikte sakin kalmak için birkaç yöntem vardır.

  • Bunlardan ilki melisa yağı kullanmaktır. Daha çok araba kullanmayı yeni öğrenmeye başlayanların kullandığı yoldur. Küp şeker üzerine birkaç damla melisa yağı konularak günde bir iki adet tüketmek, kişiyi sakinleştirir. Çok fazla kullanmaya gerek yoktur. Fakat her insan için aynı etki söz konusu değildir. Herkesin stres boyutu farklıdır. Bu yüzden melisa yağının etki etmediği insanlar da olabilir.
  • Başka bir yöntem de düzenli olarak yapılan nefes egzersizleridir. Panik atağın önlenmesi için de önemli bir yöntem olan nefes egzersizleri, günlük olarak tekrar edildiği takdirde başarı sağlar. Trafiğe çıkıldığında da bu hareketler tekrar edilebilir.
  • Aslında ilk yapılması gereken şey özgüvenin sağlamlaştırılmasıdır. Fakat bunun için kişiye uygulanabilecek beşeri yöntemler kısır kalmaktadır. Her şey kişinin kendinde biter. Kişi, özgüveni için  tek başına adım atmalı ve kendini iyi tanımalıdır. Bu konuda motivasyon çok önemlidir. Motivasyonunu yüksek tutan ve olumsuzlukları olumluya çevirmek için çaba gösteren insanlar, trafikte ya da başka bir olay karşısında sıkıntı yaşamazlar.

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.