Uzun yaşamak istiyorsanız yapmanız gereken 10 şey


Bir çoğumuz, yaptığımız bazı davranışların bize zarar verdiğini biliriz. Aslında bu davranışlar bizde alışkanlık olmuş olsa da, daha sağlık ve uzun yaşam için bunlar vazgeçmemiz gerekmekte. Uzmanlar, insanın yaptığı bazı hareketler ve davranışların yaşamı doğrudan etkilediği söylemekte. İşte daha uzun yaşamak istiyorsanız, deneyebileceğiniz bazı tavsiyeler.

10- Meyve ve Sebze Tüketmek

Gün içerisinde en az 3 öğünde meyve ve sebze tüketmeniz sizi daha sağlıklı bir birey yapmaktadır. Bu besin depolarında birçok vitamin ve lif bulunmaktadır. Meyve ve sebze tüketirseniz kalp krizi riskini %76 oranında azaltmış olursunuz. İçeriğindeki antioksidanlar kırışıklık giderici bir etki yaratırken vücudunuzdaki ölü hücrelerin yenilenmesini de sağlamaktadır.

9- Şarkı Söylemek

Washington üniversitesinde yapılan araştırmada koroda şarkı söyleyen insanların diğer insanlara oranla daha az doktora gittiklerini , fiziksel olarak kendilerini daha dinç bulduklarını ve kendilerini iyi hissederek daha az depresif oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bir başka araştırmada Londra Üniversitesin de yapılmış olup bu araştırmanın sonucunda da şarkı söylemek insanlarda stresi azaltıyor. Aynı zamanda bu eylem kalbe,akciğere karın ve sırt kaslarına egzersiz yaptırarak insanlara fiziki olarak ta fayda sağlıyor.

8- Sinirini dışarı vurmak

İnsanın sinirlerini içine atması, dışa vurmaması daha çok strese sebep olmaktadır. Bu sebeple öfkeyi dışa vurmak kalbe daha az yük bindirmektedir. Stockholm Üniversitesin deki araştırmalara göre öfkelerini dışa vuran erkeklerin kalp krizi risklerinin azaldığı gözlemlenmiş. Bu insanların, ciddi bir kalp krizi rahatsızlığı ile ölme ihtimalleri %50 oranında daha azalmaktadır.

7- Kin Tutmamak

Kin tutmak insanın ruhunu sıkıştıran ve zarar veren bi duygudur. Etrafımızda bu şekilde olan insanlar elbette bulunmakta. Kin tutan insan, kime karşı olursa hıncını içinde tuttuğunda, en çok kendisini etkiler. Pek çok uzman, kin tutan insanların Psikilojik olarak kendi içinde olumsuz zarar gördüğünü söylemekte. Yani kin tutan insan içten içe yabancılaşmaktadır. Bu da hayat kalitenizi düşürür ve ruhsal yapınızın bozulmasına sebep olarak ömrünüzü kısaltabilir.

6- Evlenmek

Şaşırtıcı olsa da, evlenmek insan hayatını yaklaşık 5 yıl uzatıyor. Bu konu hakkında 90 çalışma yapılmış ve dünya çağından 500 milyona yakın insan bu çalışmaya katılmıştır. Çalışma sonucuna göre, evli olan insan bekar yaşayan insanlara göre ortalama 5 yıl daha fazla yaşadığını tespit edilmiş. Bunun nedeni, genelde bekar insanların evli çiftler kadar sosyal desteğe sahip olamamasıdır.

5- Sigara İçmemek

Daha uzun ve sağlıklı yaşayabilmek için atacağınız en önemli adımlardan bir tanesi sigarayı bırakmanız olacaktır. Yapılan araştırmalara göre 32 yaşından önce sigarayı bırakan kadınlar tahmini olarak 7 – 9 yıl daha fazla yaşıyorlar. İnsan vücuduna zararlarını saymakla bitiremeyeceğimiz bu kötü alışkanlığınızdan vazgeçmeniz için hiçte geç değil.

4- Şarap İçmek

Özellikle kırmızı şarap içmek insanın ömrünün uzamasında önemli bir etkendir. kırmızı üzümün kabuğunda bulunan ”Resveratol” adlı bileşim, vücudu kalp hastalıklarına ve yaşlanmaya karşı koruduğu bilim adamları tarafından bulunmuştur.

3- Formunuzu Koruyunkoşu

Günlük egzersizler yaparak formunuzu koruyabilirsiniz. 2008 yılında yapılan bir araştırmaya göre yüksek efor sarf ettiren koşu gibi egzersizler insan ömrünü yaklaşık olarak 4 yıl arttırmaktadır. Düzenli yapılan egzersizlerin zihnen, bedenen ve kalben birçok pozitif etkisi de bulunmaktadır. Sizi çok zorlamayacak egzersizlerde kalp krizi riskini azaltmaktadır.

2- Kambur Durmamak

Belki bir çoğunuza bu cümle pek çok kez söylenmekte. Kambur Durmak insan hayatının kalitesini etkileyen ve aslında gerçekten de yapmamız gereken bir duruş pozisyonu. Pek çok insan bunu fark etmeden yapıyor. Fakat uzmanlara göre kambur durduğumuz zaman tüm yükü vücudumuza bindiriyoruz ve bu da bize pek çok ağrı getirmekte. Ayrıca bu bizim ruh sağlımızı bozuyor ve bu durum bizi sinirli, öfkeli ve uykulu bir hale sokuyor. Yani sağlımız için, dik pozisyonda oturmalı ve yürümeliyiz.

1- Aşırı Yemek

Eğer daha uzun yaşamak istiyorsanız büyüklerinizin öğütlerini kenara bırakıp tabaklarımızda ki yemeklerin tamamını bitirmeyin. Japonların daha uzun yaşamalarının sebebinin %80 oranında doydukları zaman yemek yemeyi bırakmaları olduğu gözlemlenmiş.

   

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.